Pages

diary seorang da'ie

diary seorang da'ie
terus berjuang

Wednesday, November 27, 2013

Sem one ended.

Assalamualaikum and Hai :)

MERDEKA! Alhamdulillah, sem one ended. Tanggal 25 November 2013 tepat jam 12.30 tengah hari, aku, Azwi dan Jibam merdeka bersama. Eh, tertinggal. Ijat pun merdeka bersama kami. Heee.

Lega sangat rasanya. Lantak lah apa nak jadi pun. Yang penting jangan berhenti berdoa. Kita tak tau kan apa yang akan jadi. So, doa bebanyak semoga dipermudahkan segala urusan.

So, hows the feeling? Confirm rasa macam nak meraung kat semua orang yang "AKU DAH MERDEKA" kan kan kan. Tak pun rasa macam nak bakar semua buku buku. Orang dah merdeka kan.

Relaks brader relaks. Benda boleh bawak bincang kan. Haha. Ape kata kalau kita gantikan rasa merdeka kita tu dengan sujud syukur pada-Nya despite of terpekik terlolong nak show off yg kita dah merdeka. Syukur pada-Nya sebab kalau tanpa Dia, takdenye kita berjaya tahap ni. Tak ke?



Teruskan berdoa teruskan berdoa. Put your trust on Him. He knows best for us. Bersyukur selalu atas apa yang dikurniakan-Nya. 
  • Rasa syukur membuatkan hidup kita jadi indah
  • Rasa syukur membuat yang sikit menjadi cukup dan berkah
  • Rasa syukur membuat kita sentiasa menghargai apa yang kita miliki.
And, aku bersyukur sangat punya kawan kawan yang sentiasa tanpa henti bagi moral support kat aku. Sentiasa ada masa aku susah senang. Sentiasa memahami aku. Terimakasih sahabat. Tanpa korang, tak tau laa aku dapat bertahan atau tidak. 

Thanks, Pae, kau bukan sekadar kawan. Kau lah kakak aku. Yang sentiasa faham perasaaan aku. Kau boleh baca perasaan aku macam kau baca buku teks seni kau. Kau boleh faham fikiran aku hanya dengan tengok muka aku je. Kau sentiasa sabar dengan perangai aku yang macam budak separa matang ni. Terima kasih Pae. Jadi kawan aku since kita form one sampai sekarang. Dari zaman taiko SARJANA sampai ke Kak Yong SEMARAK. 

Puteri, Aten, Azwi, Rohayu, Yana, Rina, Asilah, Manje, Zira, Fani, Pipah, Suliza, Hajar, Atun. Terimakasih sebab selalu tolong aku. Terimakasih sebab jadi kawan yang baik untuk aku. Terima kasih terimakasih. Terimakasih sebab sudi terima aku sebagai kawan korang :) 


L.Y.L.A.S



Buat semua kekawan Sem1 UPTES, terimakasih, bagi kenangan terindah buat aku. Rasa syukur sangat dapat kenal korang. <3

for the boys, Azha, Adam, Tommy, Cicak, Nyot, Jibam, YB, semua laa yang selalu buat hidup aku macam tunggang terbalik. Terimakasih korang. Haha. 

#Azha, cuti ni jangan main kat luar banyak sangat, nanti aku tak dapat nak beza mana satu kau mana satu tar jalan. wkakaka. sori sori, gurau gurau :3

okay, thats all, just nak lepas perasaan sempena kemerdekaan. Moga dipertemukan lagi.

Mencari redha Allah
Kak Yong :)






No comments: