Pages

diary seorang da'ie

diary seorang da'ie
terus berjuang

Friday, August 24, 2012

vanilla coklat

assalamualaikum,
ape khabar kawan kawan??semoga hari ni lebih baik dari semalam,
alhamduliLlah,setelah apa yang khaulah lalui semalam,hari ini khaulah masih buleh tersenyum.masih kuat :) sebab khaulah ada Allah dalam hati,untuk saya mengadu segala problems :)

now,saya nak cerita ...since several months ago,member2 saya selalu lah kan cerita pasal drama vanilla coklat yang dorg suke sgt tuh.tapi,bagi saya,saya x pernah suke pun cerita nih sebab sebenarnya saya tak pernah tengok pun cerita nih.haha.tapi,for me lah kan jalan cerita nih sama jer macam novel novel yang memaparkan jalan cerita yang sama ----->kawen atas pilihan keluarga > gadoh >baik >jatuh cinta >then,bahagia.humm,biasa sangat kan??

tapi,first time saya tengok serita nih waktu hari raya pertama for Vanilla Coklat Raya.from that lah,I'm fallin love with this drama,huh..memang tak tipu lah cerita nih buleh buat saya gelak,menangis dan happy balek macam tuh je.

and this is from me,the best Vanilla Coklat Raya
and from this story lah kan,apa yang saya buleh simpulkan lah kan,jangan lah khawin dengan lelaki sebaya,dua dua sama ego,dua dua sama nak menang,and nih lah hasil nya,bende kecik pun buleh gaduh besar kan?lelaki memang jenis susah yer nak paham ape yang perempuan buat?macam amir,susah nak paham ape yang zara buat semua untuk dia,zara berubah untuk dia,bukan nak hargai tapi di marah pulak kan?haih,zara merajuk bukan nak pujuk,hmm,tuh yang payah khawin sebaya,sama keras kepala.
tapi kalau dah jodoh nak buat macam mana kan?

okay setakat tuh jer hari ni.semoga bertemu lagi :)

terus berjuang,
Khaulah Azwar :)

No comments: