Pages

diary seorang da'ie

diary seorang da'ie
terus berjuang

Sunday, January 22, 2012

cerita ceriti mingguan

cerita nya bermula pada awal minggu neyh,saya dan rakan2 pejuangan sgt2 tekejut bila 
kami tahu yang slh seorg dr kwn kami membongkarkan kisah yang sebenarnya.
ceritanya pasal kawan kami yang selalu bermegah2 dengan kemewahan familynya 
yang sentiasa bercerita kpd kami ttg perihal keluarganyaa yang kononnya mempunyai saham berjuta2 di paris,manchester dan segala bagai negara lagi..
kami sebagai kawan mmg percayakan cerita2 dy tuh even sbnanyer kalau dga cerita tuh mmg mcm x msuk di akal
sutau hari,'dy' kumpulkan kami disatu tempat dan dy buta pengakuan yang segala bnda yang dy cerita selama neyh adalha pembohongan semata-mata dan dilakukan adlah utk menarik minat kami utk berkawan dgn nya.
dy igt akmi pandang ker pada harta benda??no!
kami berkawan ats dasar persahabatn dan bukannya pada pngkat harta mahupun rupa.
dan,ats apa yang berlaku,kami...mensaihatkan dy supaya bertaubat..
dan,kami nak dy tahu yang kami bukan yer berkawan ngan seseorang ats dasar harta nya,kami x pandang un sumer tuh.dan ats ap yang terjadi,kami memulaukan dy.hanya utk mmberi pengajaran ats ap yang dilakukan.
tapi,dah name pun kawan kan,kami un x tergamak na biar dy idop sesorang,kami layan jer lha dy mcam byase.cumenya..kami susah sket lha nak bg kepercayaan tuh lgy at dy.kami tahu,kami x layak na menghukum...kami sedar,tapi kami cuma nak dy sedar shj.

dan , x lupe gak na cerita,saya..da ade sorg adek agkt.
yang pertama dlm idop saya.huhu.mmg berniat utk amek adek agkat pd tahun last un.
sesaje na tmbh aset.nyway,saya tahu tanggungjawab saya ble saya da amek adek angkat neyh
saya kne lha tnjukkan contoh yang bek pd nye.and also sentisa membimbing nyer ke arah kebaikan.

and,for this week ade merentas desa..wuh,penat kod trek baru yang t'sangat lha panjangnya..
huh,sampai cramp kod kaki neyh.
second day pulak cross country dlm ujan ..mmg lha basah abes..
smpai demam2 den huhu.
pastuh muntah2 pulak.igt an sebab simptom demam..
rupenyer sebab food poisoning..bila ditanya2 kat org len,
ramai gak bebudak len yang saket perot muntah2 ..
so,pergi lha klinik..
ble di invistigate,,rupenyer kami neyh kne food poisoning...
penat kod muntah2,,ini lha ujian-Mu ya Allah..

then,td ummi cerita psal seorg kwn ak merangkap murid ummi..
accident tyme dy on the way na ke sekola.
koma msok hospital..innnalillahiwainnailaihirojiun..
semoga dy cepat sembuh.

tuh sje lha cerita ceriti saya minggu neyh..na layan cerita 
PAPA I LOVE YOU pulak
nanti saya ceitakan yer cerita tuh..
assalamualaikum
mencari cinta suci
mendamba kasih Illahi

No comments: