Pages

diary seorang da'ie

diary seorang da'ie
terus berjuang

Saturday, March 2, 2013

aku kena K.U.R.U.S

pergi dinner kat lumut semalam . umi nak celebrate birthday abah . aku saja nak pakai baju raya tahun lepas . yang warna biru . semangat je iron . lepas mandi , makeup , *cewah,makeupkonon* semangat la pakai . and know what ? oh mai gaddddd . baju tu dah ketat dengan ak . memang la muat lagi . tapi ak memang tak suka pakai baju yang macam muat muat je . kalau boleh mesti lebih saiz . tapi , nak buat macam mana , memang terpaksa pakai jugak . tak sempat dah nak tukar . dengan umi , dengan abah , dengan adik adik , semua gelakkan aku . wuuu . rasa nak nangis .

kata umi : ayong duduk rumah ternak lemak . tulah dah gemuk . aku rasa sangat kecewa ! wahahaha

so , pergi la juga ke sana . dengan baju yang ak kira macam seksi la juga . nasib baik laa , pakai tudung labuh . boleh la jugak cover part yang nampak macam ketat tu . tapi aku yang tak selesa . rasa cam tak feel je nak makan . huu . rasa nak nagis . bukan sebab aku dah makin gemuk . tapi sebab aku rasa uncomfortable sangat . rasa down sangat . rasa macam hilang keyakinan diri . sebab pakai baju ketat . rasa takut je nak berjalan ke sana sini . takut orang nampak badan aku . even umi kata takdelah ketat sangat pun baju tu . tapi ak rasa tak seronok . rasa kekok .

so , kesimpulan nya kat sini . aku kena kurus jugak . aihh , lepas ni , ak kena mula operasi diet secara besar besaran . kalau ak tak start sekarang , habis semua baju tak muat karang
siapa baca post ni , sila jangan gelak ye . *kalau adeorg bacalah*

lepas ni , bangun pagi . tak payah tidur . tunggu adik pergi sekolah . lepas tu . 7.30 terus keluar jogging . nasi jangan makan . haih . macam kejam pulak tak payah makan nasi . kena jugak makan nasi , tapi , sehari sekali je . okay operasi bermula hari isnin depan .

haih , susah jugak duduk rumah jadi suri rumah ni . aku nak kerja umi tak bagi . umi kata baik duduk rumah . tolong umi jaga adik . masak makanan tengah hari . umi balik boleh terus makan . jimat duit . tak payah beli makanan kat kantin . senang umi . tak payah masak awal awal pagi untuk adik adik . aku ada kat rumah . boleh jaga adik . jimat duit . tak payah bayar duit taska .

okayy , ingat , hari isnin ni mula operasi . tak payah hirau orang sekeliling . buat je . lantak la orang nak pandang ak pelik ke . lagi pun bukan ade orang pun . pagi pagi semua orang pergi kerja . 

No comments: