Pages

diary seorang da'ie

diary seorang da'ie
terus berjuang

Monday, March 4, 2013

senyum seindah suria

macam yang dah di plan . pagi ni memang keluar ber jogging . dalam pukul 8 pagi tu aku keluar rumah dengan mp3 kat telinga . towel kat bahu . sport shoes siap . aku pun mula berjogging . mula tu rasa macam segan jugak . tapi lama lama rasa biasa je . lagi pun , bertemankan mp3 kat telinga ni . memang aku tak hirau dah alam keliling .

semangat jogging . round satu taman . kat lorong belakang , ade seorang makcik keluar rumah . nak buang sampah kot . aku senyum jelah . nampak macam makcik tu cakap kat aku something . tapi , disebabkan telinga disumbat dengan mp3 volume tahap tak ingat tu , aku tak dengar la apa yang makcik tu cakap . aku pun turunkan la earfon tu .

aku      : ye makcik ?
makcik : jogging ye ?
aku      : ye makcik , jogging kejap . boring duduk rumah . gelak .
makcik : tak mengajar ke harini ?
aku      : gasp # ehh , taklah makcik
makcik : cuti ye ?
aku      : senyum . makcik , saya pergi dululah

aku terus lah lari . taknak la buang masa kat situ . aku ni kalau jumpa makcik makcik , sembang tak ingat rumah . peramah sangat . cewahh *perasan sendiri* ada ke makcik tu kata aku mengajar ? hello makcik ,,, saya ni lepasan SPM . keputusan SPM pun tak dapat lagi . ada ke mengajar ? adui . muka aku ni tak cukup baby face ke ? wkakaka . ada muka cikgu ke kat muka aku ni . maybe sebab taman ni memang kediaman ckgu cikgi kowt .

memang betul lah orang kata . senaman pagi menyegarkan badan . buat aku rasa semangat je pagi pagi ni . so , jom , kita bersenam sama sama tiap pagi . ada sesuatu yang aku tak tahu . ada sesuatu yang sangat cantik . pemandangan yang sangat cantik pagi ni . yang aku tak pernah tahu sebelum ni . yelah before this , aku just lepak je dalam rumah . rupanya Taman Murni ni memang cantik sangat di pagi hari .


breakfast jangan lupa . tu paling penting . memang aku semangat betol nak kurus ni . teruskan bersenam untuk negara . (semangat nii) *.*

salam nak kurus 
Anis Fatihah Duyamin
:D

No comments: